Gräv

Gräv
digg

Hej på er och mig själv

Här gör jag förhoppningsvis några blogginlägg resten av kursen Bild-gestaltning och digitala medier ht10-vt11. Innehållet ska ju spegla vad som sker i mitt huvud under kurstiden
Jag ska nog sträva efter att använda mer övriga uttrycksformer än ord som inlägg. Svara gärna i vilken form som helst.

måndag 28 mars 2011

Animationsprojektet

Vi är en grupp som träffas idag på Konstfack för att jobba ihop/stödja varandra på vår självstudietid.
Animationsprojektet på min arbetsplats fortskrider. Vi har nu träffat filmaren Marika Heidebäck två timmar varje torsdag i sju veckor. Vi är 4-5 ungdomar och 2-5 vuxna. som ses. En del ungdomar hinner sluta och några hoppar in i projektet. Vi arbetar mest med Leranimationer och klipp-figurer. Det mesta blir gjort på Mac med programmet iStopMotion. Jag visar här ett par korta exempel på vad som blivit klart ...............
 .....................................Nähä... Funkar ej......Återkommer







2 kommentarer:

  1. Önskar jag också kunde vara med på era självstudieträffar... Hoppas det var givande!
    Ser fram emot dina filmer :)

    SvaraRadera
  2. Visst är det typiskt! När man jobbar själv och har tid då fungerar allt utan problem. När eleverna kommer med i arbetet då är det som själva f... är lös. Ta det lungt snart ligger filmen ute för beskådan.

    SvaraRadera